Acupuncture Agriculture Alimentation Alzheimer Amérindien Animaux Anthroposophie Apiculture Approche craniosacrée Approches aquatiques Arboriculture Artisanat Astrologie Ayurveda Botanique Bouddhisme Calendrier Cerveau Chamanisme Channeling Chant Collectivité Communication Constellations familiales Couleur Créativité Danse Dentisterie Eau Écologie Éducation Éducation somatique Électromagnétisme Énergétique Energétique chinoise Enfants Ennéagramme Ésotérisme Famille Femme Fleurs de Bach Forêt Géobiologie Guérison Habitat Hakomi Herboristerie Histoire Homéopathie Horticulture Huiles essentielles Jardinage Kabbale Lithothérapie Mantra Massothérapie Maternité Méditation Médiumnité Mort Mouvement Mycothérapie Naturopathie Numérologie Nutrition Ostéopathie Parkinson Permaculture Philosophie Photos Physique quantique Phytothérapie Pleine conscience Poésie Pollution Portraits Psychologie Qi Gong Reiki Restos végés Rites Rituel Rolfing Santé Science Semencier Sexualité Société Soin Corporel Son et vibration Spiritualité Taoisme Tarot Tourisme vert Transport Vaccins Vitamine Yeux Yoga Yoga Derviche

The Writing of « Silent Spring »

Rachel Carson and the Culture-Shifting Courage to Speak Inconvenient Truth to Power

Rachel Carson (May 27, 1907 – April 14, 1964), a Copernicus of biology who ejected the human animal from its hubristic place at the center of Earth’s ecological cosmos and recast it as one of myriad organisms, all worthy of wonder, all imbued with life and reality. Her lyrical writing rendered her not a mere translator of the natural world, but an alchemist transmuting the steel of science into the gold of wonder. The message of her iconic Silent Spring (public library) rippled across public policy and the population imagination – it led to the creation of the Environmental Protection Agency, inspired generations of activists, and led Joni Mitchell to write a lyric as timeless as « I don’t care about spots on my apples / Leave me the birds and the bees / Please! »

RachelCarson

[ Source ]

  Flèche gauche
Sur la toile - Volume 13, numéro 9
Flèche droite  
 

POUR RECEVOIR LE WEBZINE